Over hetgoedeleven.com: Het goede leven wil een ontmoetingsplaats zijn voor christenen. Op onze site bieden wij nieuws en achtergronden over geloof en samenleving. U kunt reageren op verhalen of  zelf discussies starten.
 Lees Verder

Geloven
Ontmoeten Forum
dinsdag 14 oktober 14:09
Geachte Piet Strootman, In Uw reactie zegt U: " het gaat volstrekt niet om een soort algemeen geloof, " Er is hier weer sprake van een misverstand, denk ik. Hier wordt weer Geloof met godsdienst verward. Ik heb het over het gemeenschappelijke dat elk waarachtig Geloof in zich draagt. Net zoals we het over dezelfde hebben als we spreken van "de God van Abraham; de God van de Christene...
zondag 12 oktober 22:06
Inderdaad, Strootman, ik zie in die uitspraak ('Eer Abraham was, was Ik') de bedoeling. En die is dat Hij, in de Geest, altijd bestaan heeft. Dus ook nu op 12 oktober 2014! De juiste tekst is trouwens: 'Eer Abraham was, Ben Ik'. In de tegenwoordige tijd dus. Het "Ben Ik" slaat op het eeuwig Zijn. Het Zijn zonder begin en zonder einde. Hij demonstreert hier de eeuwigheid van het Leven. Het...
zondag 12 oktober 16:20
Paulus schreef in 2 Korinthe 13.5 aan ons:'Stelt uzelf op de proef, of gij wel in het geloof zijt, onderzoekt uzelf.Of gelooft gij niet, dat Jezus Christus IN is is?Want anders zijt gij verwerpelijk'En Johannes schreef in Johannes 4.2 en 3:'Hieraan onderkent gij de Geest Gods:Iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; en iedere geest, die Jezus niet belijdt,...
Stevige discussie over inenten kinderen
Het goede leven.
dinsdag 16 juli 9:30
De oproep van premier Rutte en andere politici aan predikanten om hun gemeenteleden aan te sporen hun kinderen in te enten leidt tot stevige discussies. Predikanten reageerden ontsteld in onder meer het Nederlands Dagblad.
Stevige discussie over inenten kinderen
De ethica Heleen Dupuis vindt het hoog tijd om de discussie te openen over een verplichte prik voor kinderen. Foto: ANP

Wouter Pieters, hersteld-hervormd predikant: ,,Zij (politici,red.) kunnen niet beslissen wat de wil van God is. Dat kunnen ze voor zichzelf vinden, maar ze kunnen nooit een bepaalde Bijbeluitleg opleggen aan een ander.” Predikanten spreken van selectieve verontwaardiging bij politici, omdat ze niet praten over dwang of plicht als het gaat om andere voor mensen schadelijke zaken. Voor veel orthodoxe christenen is het al dan niet vaccineren een gewetenskwestie.

Vrijdag deed premier Mark Rutte de oproep aan predikanten. Zaterdagavond zei zijn VVD-partijgenoot Heleen Dupuis dat de overheid de plicht heeft kinderen te beschermen tegen ouders die hun kroost bijvoorbeeld niet willen laten inenten om met name mazelen te voorkomen. Eerder riep ze predikanten al op zich uit te spreken vóór vaccinatie.

De ethica vindt het hoog tijd om de discussie te openen over een verplichte prik voor kinderen. De Gezondheidsraad en het ministerie moeten zich erover buigen, vindt Dupuis, al is een verplichting volgens haar ook wel ‘tricky’.
Delen via:
Schrijf als eerste een reactie!
Login om te kunnen reageren
Uw emailadres
Uw wachtwoord